כל הלבן הזה!

אף פעם לא עשיתי סקי. איכשהו במאזן התקציבי, תמיד העדפתי להוציא את הכסף שלי על שבוע בלונדון או ניו יורק, סופשבוע ברומא, פריז, אמסטרדם או ברצלונה. אולי אם מישהו פעם היה מזמין אותי לחופשת סקי הייתי חושבת אחרת, אבל מאחר ואף פעם זה לא קרה, לא היה לי את הדרייב להוציא על זה כסף.

עד שהגעתי לקנדה.

יש משהו בהמצאות הזו בסמוך להרי הרוקי, קרוב כל כך לאתרי סקי מופלאים ובמדינה ששלג נפוץ פה יותר מגשם, שגורם לי להסתכל על הדברים אחרת.

IMG_6244

כאילו זה ממש לא חוקי לחיות פה ולא לעשות סקי. אני יודעת שלא כל הקלגריאנים עושים סקי ובכל זאת, במסגרת היותי אורחת לרגע, נראה לי מתבקש שלפחות אבדוק את העניין.|
בניגוד לחיים במדינת ישראל, פה אני לא צריכה לעלות על מטוס בשביל חופשת סקי או לחילופין לעמוד ארבע שעות בפקקים בכניסה לאתר החרמון בסופשבוע היחיד בשנה בערך שבו ירד מספיק שלג שייאפשר תנאי גלישה.

הכל התחיל לפני כמה שבועות, כשהיינו בסופשבוע בלייק לואיז. הפעם התירוץ לנסיעה היה פסטיבל פיסול בקרח. היה סופשבוע מושלם- בשבת ירד שלג כל היום, השתלב מצויין בתוכניות שלנו לנוח ולרבוץ בגקוז'י במלון בו ישנו. בראשון היה יום שמש חמים ובהיר להפליא, התאים בול לתוכניות לעשות סקטינג על האגם ולראות את הפסלים בפעולה.

IMG_6299

בין לבין ראיתי אותם. את כל גולשי הסקי. חוזרים מיום של גלישה, עמוסי ציוד, עם חיוך של שביעות רצון מיום משובח של גלישה. כשרואים את כמויות השלג הטרי אפשר להבין אותם. כשראיתי אותם בסוף היום פותחים בקבוק בירה ונכנסים להתרעננות בבריכה ובג'קוזי התחלתי לחשוב לעצמי שחופשת סקי לא נשמע כמו רעיון רע…באופן כללי, הרעיון של חופשה (נטולת ילדים, כמובן, אחרת זה לא חופשה) נשמע מפתה כשאין כזו באופק אבל גם באופן ספציפי- פתאום חופשת סקי נשמעת כמו ה-דבר!

בארץ הים הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. טיול על הטיילת בשבת חורפית, רחצת בוקר בימי שבת מהבילים רגע לפני ואחרי המדוזות, קפיצה לבריכת הילדים בחוף זמיר. גם חלק ניכר מהספורט הוא בים- אבי אוהב לצאת לריצות על החוף, אני עשיתי המון צעדות על הטיילת בחופשות הלידה עם איילה ואיתמר, עוד הספקנו לגנוב קצת סאפ לפני הנסיעה, נועם כבר בדק מה קורה כשעולים על גלשן.

IMG_20160218_201309

בקנדה, בהתחשב בתנאי הסביבה, השלג והקרח הם חלק בלתי נפרד מהווי הספורט. ילדים מתחילים לעלות על מחליקיים (החלקה על הקרח או סקי) כבר בגיל שנתיים. אצל רבים, הסקי הוא חלק בלתי נפרד מהחיים פה ומאחר וגם הילדים הם חלק בלתי נפרד, אז משלבים אותם מהרגע הראשון. סביר להניח שלולא איתמר, היינו יוצאים גם אנחנו ללמוד סקי, כולל נועם ואיילה, אבל איתמר מחייב אותנו להתנהלות קצת אחרת.

IMG_6263
Skating in Lake Louise

אבל לי נכנס הג'וק. הסופשבוע הזה, כשמסביבי כל כך הרבה גולשים חוזרים מיום של גלישת סקי- באמת הרגשתי שלחזור מפה אחרי שנה או שנתיים ולא לנסות אפילו סקי זה גובל בפשע. וכך מצאתי את עצמי נרשמת לקורס סקי, חמישה מפגשים ב- COP.

ב-1988 אירחה קנדה לראשונה את אולימפיאדת החורף. ה- Canadian Olympic Park משמש גם היום לפעילויות חורף (וקיץ). השבוע ביקרתי שם לראשונה. ילדים וילדות מחליקים במקצועיות שכנראה לעולם לא אתקרב אפילו לקרסוליהם, פשוט נפעמתי! אני, שבעודי עומדת במסלול המתחילים המתון, צריכה להתגבר על הפחד הראשוני מנפילה רואה ילדים מחליקים במהירויות פסיכיות ובהרים וגבעות תלולים. למרות שירד לנו כבר הרבה שלג החורף הזה, בשבועות האחרונים היה חם. רוב הימים הטמפ' היו מעל האפס ובשילוב עם שמש מרבית השלג נמס. האתר מושלג כולו בזכות מכונות לייצור שלג מלאכותי. וכך נעלתי נעלי סקי, מחליקיים, חליפת סקי, כפפות וקסדה והתחלתי. שיעור ראשון מתוך חמישה, אלכס המדריך ואיתי עוד שלושה חבר'ה שגם להם זו ההתנסות הראשונה. הקבוצה שלנו היא מיקרוקוסמוס של מדינת ההגירה שהיא קנדה- שני יפנים, בחור בשם עזיז ואני. אחרי הכל- אם נולדת בקנדה נראה שיש משהו כמו שתי אפשרויות- או שהתחלת לעשות סקי בגיל שנתיים או שכבר לא תעשה.
זה קשה! למרות אפס המעלות שהיו בחוץ ושעת ערב מצאתי את עצמי מזיעה! כמובן שבפעם הראשונה שירדתי במדרון (המתון) פיתחתי מהירות גבוהה מדי ומצאתי את עצמי נופלת וממשיכה חצי מדרון בהחלקה חופשית על התחת. היתרון היה שהבנתי שהשד לא כל כך נורא גם אם נופלים. בירידות הבאות כבר הבנתי יותר את הטכניקה והצלחתי קצת לגלוש, גם לבלום, גם להתחיל לשחק עם הכיוונים ולא נפלתי! זה בטח יקרה ועוד יותר מפעם אחת, אבל בהתחשב בשיעור הבודד שעשיתי- אני מרוצה.

מי יודע, אולי בסוף אני עוד אעדיף שבוע סקי על פני סופשבוע בברצלונה…

IMG_20160216_203536

מחשבה אחת על “כל הלבן הזה!

  1. סקי זה בהחלט דבר מגניב. שילוב נהדר של פעילות מהנה ומאומצת. רגיעה נפלאה בערב ותיאבון בריא. חופשה מדהימה.

    אהבתי

להשאיר תגובה

